Melasma behandelen leeuwarden

Melasma

Melasma (ook wel: zwangerschapsmasker) is een vervelende huidaandoening die onregelmatige donkere vlekken in het gezicht geeft. Melasma kan ontstaan of getriggerd worden door zwangerschap, UV-straling, anticonceptie, erfelijkheid of het gebruik van verkeerde cosmetica. Het is een veelvoorkomende huidaandoening die een onrustige uitstraling in het gezicht geeft. We helpen je graag met onze effectieve behandelingen om deze donkere vlekken te verminderen en die egale huid terug te krijgen.

Het resultaat van melasma behandelen

Een behandeling tegen melasma (zwangerschapsmasker) is gericht op verminderen en onder controle houden van de pigmentvlekken. Hiermee bedoelen we effectief behandelen, zonder het pigment te triggeren en dat jij leert hoe je de aanmaak van nieuwe pigmentvlekken kunt voorkomen.

✔️ Frisse uitstraling

Door de donkere vlekken aan te pakken krijg je je frisse uitstraling terug. Wel zo fijn als je rondom je zwangerschap zit!

✔️ Egale huid

In onze praktijk verminderen we de pigmentvlekken waardoor je huid er weer egaler uit komt te zien.

✔️ Persoonlijk advies om melasma te voorkomen

We leren je graag over hoe een zwangerschapsmasker werkt, welke producten ervoor zorgen dat jouw huid onder controle blijft en hoe je in je dagelijks leven zoveel mogelijk kunt voorkomen dat er nieuwe donkere vlekken ontstaan.

Microneedling-dermapen Leeuwarden

Hoe werkt een melasma behandeling?

Melasma behandeling in Leeuwarden

Ben je nieuwsgierig naar een melasma (zwangerschapsmasker) behandeling in Leeuwarden? Voorafgaand aan onze behandelingen neemt onze huidtherapeut tijdens een vrijblijvend intakegesprek de tijd om jouw huid te analyseren. Tijdens dit gesprek worden specifieke vragen gesteld en wordt je huid goed geïnspecteerd. Hierdoor kunnen we een persoonlijk advies geven en behandelingsopties voorstellen die aansluiten bij jouw situatie.

Onze behandeling tegen melasma bestaat uit producten, medische peelings en microneedling. De actieve ingrediënten in de producten zorgen ervoor om de pigmentproductie te remmen. Om ervoor te zorgen dat het pigment stabiel blijft, gebruik je thuisproducten die de huidtherapeut aan jou adviseert. Iedere huid is anders en we vinden het daarom belangrijk om een persoonlijk behandelplan op te stellen. We stellen samen met jou een passend behandelplan op, om zo het beste resultaat te behalen.

De huidtherapeut adviseert je over hoe je de aanmaak van nieuwe pigmentvlekken zoveel mogelijk voorkomt. In veel gevallen moet je blootstelling aan direct zonlicht vermijden. Gemiddeld zijn er 2 tot 5 behandelingen nodig, die we om de 4 weken uitvoeren. Tussendoor houden we de resultaten goed bij. We zijn pas tevreden wanneer jij dat bent! Om de resultaten te behouden adviseren we om eenmaal per 4 maanden een onderhoudsbehandeling te ondergaan.

Veelgestelde vragen over melasma

Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie na een melasma behandeling?

Hoe lang het duurt voordat je resultaat ziet, hangt af van de ernst en van jouw huidconditie. In de meeste gevallen zijn er na de eerste paar behandelingen al resultaat zichtbaar.

Kan melasma terugkomen na de behandeling?

Melasma is een chronische aandoening, dus volledige genezing is meestal niet mogelijk. De behandelingen zijn gericht op het verminderen van pigmentatie en het onder controle houden van de aandoening. Het gebruik van de juiste thuisproducten en het beperken van zonlicht draagt bij aan langdurige resultaten.

Doet een melasma behandeling pijn?

De behandelingen zijn goed te verdragen en veroorzaken slechts een lichte tinteling of prikkeling.

Zijn er bijwerkingen bij een melasma behandelingen?

Na een behandeling kun je roodheid, lichte zwelling en een lichte schilfering van de huid ervaren. Deze bijwerkingen zijn tijdelijk en verdwijnen binnen enkele dagen tot een week na de behandeling.

Wat kost het behandelen van melasma?

De kosten van de behandeling verschillen per behandelgebied. Bekijk de tarieven hier.